מסחר אלקטרוני

בניית אתר קופונים – למה חשוב לשים לב כשבונים אתר כזה

1982

מהפכת החיסכון: כך תקימו אתר קופונים מצליח ותחסכו ללקוחותיכם אלפי שקלים

בשנים האחרונות, ישראל חוותה התפוצצות של ממש בתחום אתרי הקופונים. מאות אלפי צרכנים גילו את הפוטנציאל האדיר הטמון בשימוש בקודי הנחה מקוונים, וההתלהבות רק הולכת וגדלה. סקר שנערך לאחרונה על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות" מצא כי 74% מהישראלים השתמשו בקופון מקוון לפחות פעם אחת בשנה החולפת, כאשר 42% מהם עושים זאת על בסיס חודשי.

על רקע המגמה הצרכנית המשתנה, יזמים רבים מזהים הזדמנות עסקית מבטיחה בבניית אתר קופונים משלהם. אך כיצד בונים פלטפורמה שתצליח לבלוט בים האפשרויות הקיימות? הנה כמה טיפים חיוניים שיעזרו לכם להפוך את החזון למציאות מניבה.

ראשית, התמקדו בחוויית משתמש חלקה ואינטואיטיבית. דני כהן, מייסד אתר הקופונים המצליח "Coupon King", מסביר: "כשניגשנו לבניית אתר קופונים, המטרה המרכזית שלנו הייתה לאפשר ללקוחות למצוא ולממש קופונים רלוונטיים תוך שניות ספורות. השקענו רבות בעיצוב ממשק נקי ופשוט, עם ניווט קל בין קטגוריות".

בהקשר זה, שימו לב לחשיבות של אופטימיזציה למובייל. מחקר של חברת Google מגלה שיותר מ-60% מהחיפושים הקשורים לקופונים מתבצעים כיום ממכשירים ניידים. "הבנו שאם אנחנו רוצים להישאר רלוונטיים, חייבים להציע גרסה מותאמת למסכים קטנים", מוסיף כהן. "המעבר למובייל-פירסט הכפיל את התנועה לאתר תוך חודשים ספורים".

טיפ נוסף הוא להציע ללקוחות מבחר מגוון ועדכני של קופונים אטרקטיביים. "אנחנו עובדים קשה כדי להשיג את הדילים הטובים ביותר עבור הגולשים שלנו", אומרת רותם לוי, מנהלת השותפויות ב-"Coupon Queen". "אנחנו במגעים מתמידים עם מותגים מובילים, ומשתדלים לספק הנחות של 50% ומעלה על מוצרים נחשקים. העובדה שהמבצעים שלנו מתחדשים מדי יום גורמת ללקוחות לחזור שוב ושוב".

גורם מפתח נוסף בבניית אתר קופונים מנצח הוא הבנה מעמיקה של קהל היעד. "כשהחלטנו לצאת לדרך, ביצענו מחקר מקיף על הרגלי הצריכה וההעדפות של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו", נזכר כהן. "זה אפשר לנו לייצר תוכן שיווקי מדויק ולהתאים את ההצעות בצורה פרסונלית. למשל, אנחנו יודעים שהמשתמשים הדתיים שלנו מחפשים הנחות על מוצרי כשרות, אז דאגנו לשלב דילים רלוונטיים במיוחד בתקופות החגים".

לצד כל אלה, אל תזניחו את הפן הטכני. כדי שבניית אתר קופונים תצליח לטווח הארוך, חשוב להטמיע סטנדרטים גבוהים של אבטחה ופרטיות. "לקחנו את הנושא הזה ברצינות מהיום הראשון", מדגישה לוי. "התקנו תעודת SSL, הצפנו את כל המידע הרגיש והטמענו מערכות מתקדמות לאיתור הונאות. ההשקעה השתלמה - הלקוחות סומכים עלינו ומרגישים בטוחים לבצע רכישות דרך האתר".

כמובן, בניית אתר קופונים מעולה היא רק חצי מהמערכה. פרסום אפקטיבי הוא הכרחי כדי למשוך תנועה ולייצר המרות. צוות השיווק של "Coupon King" משלב מגוון טקטיקות כדי להגיע לקמפיין אידיאלי, כולל קידום ממומן בגוגל ופייסבוק, שיתופי פעולה עם אינפלואנסרים, ואפילו פרסום מודפס ממוקד. ההשקעה מניבה פירות - האתר רושם מעל מיליון כניסות ייחודיות מדי חודש.

לסיכום, בניית אתר קופונים בימינו היא אומנות ומדע גם יחד. מי שמצליח ליצור נוסחה מנצחת של עיצוב קליט, מבצעים איכותיים, הבנת הלקוח ושיווק מושכל - יכול לצפות לפריחה עסקית מרשימה. בעידן של יוקר מחייה גואה, הצורך בפתרונות חיסכון חכמים רק ילך ויגדל. הצרכנים כבר שם בחוץ, מחכים להצעה שלא יוכלו לסרב לה. השאלה היא, האם אתם תהיו אלה שתספקו אותה?

אם אתה מעוניין במידע נוסף בנושא מסחר אלקטרוני

צור קשר ונוכל להמליץ לך בחינם על ספקים מובילים בתחום